Muzyka może zachęcać do zakupów

www.bg-consulting.pl zaburzenia.com.pl

Racjonalne argumenty to nie jedyny sposób na dotarcie do klienta – prawdę mówiąc, jest to skuteczna metoda raczej w wypadku dóbr takich jak dom czy samochód, ale nie może być to jedyną strategią przekonywania, gdy chodzi o towary, w których przypadku liczą się emocje. Takie techniki jak muzyka do sklepu czy aroma marketing są coraz częściej stosowane, bo kiedy na rynku jest wiele produktów o dokładnie takich samych parametrach technicznych, nasz musi się czymś wyróżniać, niekoniecznie jakąś racjonalną cechą – a jeżeli nie towar, to przynajmniej sklep musi być wyjątkowy. Stąd tak często jest stosowana starannie wyselekcjonowana muzyka do sklepu. Inni sprzedawcy stosują delikatnie barwione, mleczne żarówki, by stworzyć intymne oświetlenie lub też rozpylają odpowiednie aromaty (na przykład w okresie przedświątecznym dobrze się sprawdza olejek świerkowy). Muzyka do sklepu powinna być dobrana do profilu klientów, a także do produktu – nie może być to przypadkowa składanka. Układają ją specjaliści od audio marketingu. Taka muzyka zachęca klientów do robienia zakupów. W okresie przedświątecznym z radia leci muzyka stymulująca do kupowania prezentów oraz wprowadzająca klientów w nastrój świąteczny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *