Muzyka w sklepie niczym nowym

Cisza nie zawsze jest naszym sprzymierzeńcem. Przywykliśmy do hałasu, który otacza nas ze wszystkich stron i nie daje od siebie odpocząć. Cały czas mamy obok siebie jakieś dźwięki. A to brzęczy radio, może ktoś rozmawia obok nas, ktoś krzyczy na ulicy, wokół jeżdżą samochody, za rogiem roboty drogowe. Nie mam mowy o ciszy. Nie dziwi nas, zatem fakt, że i po wejściu do sklepu jesteśmy otoczeni dźwiękami. Muzyka do sklepu nie jest już niczym nowym. Wchodząc gdziekolwiek w centrum handlowym, czy też nawet do małego sklepu, słyszymy jakieś znane mniej lub bardziej przeboje. Jest to pozytywne zjawisko, bo zawsze piosenka jest w stanie poprawić nam nastrój i ukoić nasze rozdrażnione nerwy. Muzyka do sklepu może być zupełnie różnoraka. Właściwie wszystko zależy od sklepu. Gdzieniegdzie usłyszymy przeboje radiowe, jeszcze gdzie indziej muzykę wybraną z płyty, czy kasety, a inne zakłady mogą korzystać ze stacji telewizyjnych nadających właśnie muzykę. Wszelkie dźwięki, tworzące spójną całość muszą być jakoś rozprowadzane po całym pomieszczeniu. Najczęściej zajmują się tym głośniki, znajdujące się w narożnikach, bądź w oddalonych od siebie punktach dla uzyskania lepszej akustyki. Taka muzyka do sklepu wprawia nas w lepsze samopoczucie, co z kolei wpływa na pewną zwiększoną chęć kupowania. Zatem wszystko ma swoje wytłumaczenie marketingowe. Nie ma żadnego działania, które nie miałoby sensu. Dobrze, że mamy taki dostęp do muzyki. Nie musząc słuchać na bieżąco radia, wiemy, co jest aktualnie na topie, zaoszczędzają czas na wertowanie wszystkich piosenek. Dwa w jednym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *